Ledenvergadering seizoen 2019/2020.

De Historische Vereniging Oud Vries heeft afgelopen woensdag 30 oktober het seizoen geopend met een Algemene Ledenvergadering. In café “Onder de Linden” hebben 45 leden deze gezellige avond bijgewoond.

Het eerste deel van de avond bestond uit het officiële gedeelte van de Algemene Ledenvergadering. De agenda en het (financieel) jaarverslag werden doorgenomen en vastgesteld. Speciale belangstelling was er voor twee aftredende en niet herkiesbare bestuursleden. Geert Geerts en Harma Schreuder. Beiden werden op gepaste wijze in het zonnetje gezet met een bos bloemen, mooie woorden. Petra Siegers werd benoemd tot ad-interim voorzitter (er is dus nog een vacature) en Jan Biemold werd voorgedragen als nieuw algemeen bestuurslid. Dit werd door de aanwezigen in de zaal unaniem akkoord bevonden.

Naast het programma van het komende jaar konden de aanwezigen een prachtige video-compilatie zien over de activiteiten van het afgelopen jaar. Ook was er speciale aandacht voor de digitale ontwikkelingen binnen de Historische Vereniging Oud Vries. De digitale aandacht groeit. Zo is de website al meer dan dertien duizend keer bekeken, waarvan op één dag zelfs meer dan 70 bezoekers. Ook op facebook heeft de Vereniging inmiddels meer dan 200 volgers en is het aantal groeiende.

Het tweede deel van de avond werd er een quiz gespeeld. De aanwezigen werden in 11 teams ingedeeld en op basis van 33 vragen, die grotendeels betrekking hadden op ‘oud Vries’, werd een team tot winnaar bekroond. De 23 goede antwoorden van dit team was goed voor een fles Advocaat voor elk teamlid. De aanwezigen in de zaal spraken nog lang na over de vragen en de antwoorden.

Wederom dus weer een zeer geslaagde avond georganiseerd door Historische Vereniging Oud Vries. Lid worden? Dat kan via de website: www.oudvries.nl